<\/strong><\/p>\nEQM<\/strong> on kvaliteedi tagamise m\u00e4rk, mis sobib k\u00f5ikidele mitteformaalse \u00f5ppe pakkujatele \u00fcle kogu Euroopa. EQM on s\u00fcsteem, mis tagab mitteformaalse \u00f5ppe pakkujate ja nende tegevuste, teenuste ja t\u00f6\u00f6 kvaliteedi. EQMi kasutades m\u00f5istetakse, millised organisatsiooni s\u00fcsteemid ja tegevused on vajalikud, et pakkuda ning toetada kvaliteetset \u00f5ppimist. Samuti v\u00f5ib seda kasutada toetamaks kvaliteedi arengut ja tagamist mistahes valdkonna \u00f5ppe puhul.<\/p>\nEQMi protsessi tuumaks on pakkuja enesehindamine. Enesehindamisvorm koosneb viieosalisest k\u00fcsimustikust, milles iga osa vaatleb koolitusi pakkuva organisatsiooni ja tema koolituste korraldamise erinevate aspektide efektiivsust.<\/p>\n
\n- Esimene osa, \u201ePakkuja ja \u00f5ppe haldamine\u201c<\/strong>, h\u00f5lmab kriteeriume, mis on seotud koolituste pakkuja administratiivsete protsesside ja \u00f5ppeprotsessi kavandamisega.<\/li>\n
- Teine osa, \u201e\u00d5ppija vajadused ja kursuste v\u00e4ljat\u00f6\u00f6tamine\u201c<\/strong>, h\u00f5lmab kriteeriume, mis on seotud \u00f5ppijaga, sealhulgas \u00f5pikeskkond, kursused ja nende sisu, samuti \u00f5ppija vajadused ning eesm\u00e4rgid.<\/li>\n
- Kolmas osa, \u201e\u00d5pisaavutuste m\u00f5\u00f5tmine\u201c<\/strong>, sisaldab \u00f5ppijate saavutuste ja \u00f5ppijaile antava tagasisidega seotud kriteeriume.<\/li>\n
- Neljas osa, \u201eKvaliteedijuhtimine\u201c<\/strong>, sisaldab kvaliteedik\u00fcsimustega seotud kriteeriume, sealhulgas enesehindamise protsessi juhtimist ning kvaliteedikultuuri organisatsioonis.<\/li>\n
- Viies osa, \u201e<\/strong>Organisatsiooni areng\u201d<\/strong>, annab \u00fclevaate sellest, kuidas organisatsioon tagab oma j\u00e4tkusuutlikkuse, sh alusdokumentidest.<\/li>\n<\/ul>\n
EQM on kvaliteedim\u00e4rk, mille algselt t\u00f6\u00f6tasid v\u00e4lja partnerid kaheksast Euroopa riigist. Esimene versioon valmis projekti RECALL Recognition of Quality in Lifelong Learning <\/i>(Kvaliteedi tunnustamine elukestvas \u00f5ppes) tulemusena, mis viidi l\u00e4bi aastail 2006-2008 Euroopa Komisjoni toetusel Leonardo da Vinci programmi raames. T\u00e4iendatud versioon valmis projekti Quality assurance within adult education<\/i> (Kvaliteedi tagamine t\u00e4iskasvanuhariduses) tulemusena, mis viidi l\u00e4bi aastail 2014-2016 P\u00f5hjamaade Ministrite N\u00f5ukogu toel Nordplusi t\u00e4iskasvanuhariduse programmi raames.<\/p>\n
EQMi t\u00e4iustades p\u00f6\u00f6rati erilist t\u00e4helepanu t\u00e4iskasvanuhariduse kvaliteedi soovituslikule raamistikule, mille k\u00e4ivitas 2013. aasta oktoobris Euroopa Komisjoni volitustega t\u00e4iskasvanuhariduse kvaliteedi temaatiline t\u00f6\u00f6grupp.<\/p>\n
Eesti ekspertide r\u00fchm t\u00e4iustas ja ajakohastas juhendit ning enesehindamisvormi 2018. ja 2021. aastal.<\/p>\n
Eestis on riiklikuks hindamisorganiks Eesti Rahva\u00fclikoolide Liit (edaspidi ERL).<\/p>\n
Taotlemise etapid<\/strong><\/p>\n\n- Laadige alla ja t\u00e4itke taotlusvorm ning saatke Eesti Rahva\u00fclikoolide Liidule.<\/li>\n
- Taotluse menetlemine ERLi juhatuse poolt. Heakskiidu korral saadetakse taotlejale edasised juhised ja m\u00e4\u00e4ratakse t\u00e4iskasvanuhariduse\/vabahariduse valdkonna ekspert.<\/li>\n
- Enesehindamise protsess, milles kasutatakse EQM enesehindamise vormi. Taotleja saab eksperdilt konsultatsiooni enne enesehindamise vormi t\u00e4itmist ja, vastavalt vajadusele, enesehindamise k\u00e4igus. Esitage t\u00e4idetud aruanne koos toetava materjaliga ERLi poolt m\u00e4\u00e4ratud aja jooksul.<\/li>\n
- Assessor viib l\u00e4bi hindamise, sh koolik\u00fclastuse ja esitab ettepanekud ERLi juhatusele. Vajadusel kaasatakse t\u00e4iskasvanuhariduse\/vabahariduse valdkonna ekspert ja \u00f5ppekavade hindamiseks erialaekspert.<\/li>\n
- Otsuse EQMi omistamise kohta teeb ERLi juhatus. EQM kas omistatakse organisatsioonile kolmeks aastaks (vajadusel tehakse parendusettepanekud) v\u00f5i tehakse ettepanekud aruande t\u00e4iendamiseks. Sel juhul hinnatakse taotlejat uuesti.<\/li>\n
- Esitage ERLile 6 kuud peale m\u00e4rgi omistamist aruanne parendusettepanekute kohta.<\/li>\n
- Vajadusel saadab tunnustuse saanud t\u00e4ienduskoolitusasutus ERLile informatsiooni organisatsioonis toimunud muudatuste kohta.<\/li>\n
- Protsess kordub iga viie aasta tagant. Korduvtaotlemisel toimub koolik\u00fclastus vaid vajadusel.<\/li>\n<\/ol>\n<\/div>